• 0 items in quote

    KÍVÁNSÁGLISTA

    Jelenleg nincs egyetlen termék sem a kivánságlistádon.

  • Muresan, Anca

    1965-
    „Azok a formák, amelyeknek sikerül a létet megragadniuk, ellenállóak, az individualitás bélyegét viselik magukon, és – elkerülhetetlenül – mélyen emberiek. A folyamatos lerakódások, a felgyülemlő hordalékanyagok rögzítik a formákat. Elkülönülve a többitől, a maguk igazi, feltárt lényegükben állnak. A deformáló sodrással ellentétben mozdulatlanság és egyfajta „kemény” telítettség a közege ennek az erőteljes jelenlétnek.”

    Anca Muresan (1965) a bukaresti Művészeti Akadémián 1990-ben végez tanulmányaival, később már az egyetem oktatójaként úgy dönt, hogy jelentkezik a düsseldorfi Művészeti Akadémiára, ahol 2000-ben Konrad Klapheck tanítványaként szerez diplomát. Anca Muresant vizuális nyelvezete korunk kiemelkedő kortárs szereplői közé emeli, munkáit különös erővel ható monumentalitás és a végtelenséget idéző hierarchiamentes és organikus rétegzettség jellemzi. Munkái olyan múzeumi gyűjteményekben is szerepelnek, mint a gelsenkircheni Kunstmuseum, a bukaresti MNAC, Nemzeti Kortárs Művészeti Múzeum és a MARe Kortárs Múzeum gyűjteménye. Az 59. Velencei Biennále alkalmából a Bevilacqua La Masa Alapítvány termeiben, a Giudecca szigeten található Sala del Camino-ban rendezett Under the Boat című kiállítás sikeréhez nemcsak alkotásaival, hanem kurátori munkájával is hozzájárult.

    Korai, szimmetrikusnak ható alakpárjai az addig őt körülvevő korlátozó rendszer lenyomatai, melyek egyfajta szubjektivitáson alapuló harmóniát kutatnak, menekülve a hamis társadalmi keretrendszerektől. A kilencvenes évekbeli sűrű szövetű, neoexpresszionista gyökerektől eredeztethető maszkszerű, rejtélyes fejsorozata az emberi jelenlét festékrétegekbe foglalt misztériuma, egy szubjektív belső létélmény konvencióktól mentes kivetülése. A szűnni nem akaró impulzusok általi stabilitás keresése egyfajta öröm és a szükségszerűség a művészetében, homogénné olvadó színrétegei között gyakran előtűnik a fehér vászon tökéletessége, de képein nem ritkák a haiku-szerű, költői gondolatok vagy akár a rögzített talált tárgyak sem. Legújabb, többnézetű festményeit koordinátapontok nélküli lebegés jellemzi, munkái egyfajta atemporális állapotot nyitnak meg, ezáltal a képtér szinte belépésre, felfedezésre sarkall. A vászon léptékét meghaladó murális térnyerésén alapuló projektjeit a legmeghatározóbban a Kunsthalle Düsseldorf kortárs kiállítóterében, a 2021-es 友達と – “tomodachi to” című csoportos kiállításra készített 10×8 méteres falfestménye példázza. A nemzetközileg elismert művész rendszeresen kiállít, munkáit többek között San Franciscóban, Velencében és Bukarestben is láthatták már.

    Felhasznált irodalom:

    Ad Hoc: Mai román művészet, Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, 1997
    Stylistic Diversity Ltd: the permanent collection of MARe/Museum of Recent Art, 2018
    Erwin Kessler: Anca Muresan

    anca portre 01

    Kívánságlista

    (0)

    Törődünk az Ön adataival

    Cookie-kat és hasonló technológiákat használunk, hogy a legjobb élményt nyújtsuk weboldalunkon. Cookie tájékoztató